Szkocki trening

Co to jest?

Trening Szkocki polega na ćwiczeniu schematów treningowych. Na każdym stole ćwiczą 2 osoby. Zajęcia prowadzi 1 trener chodzący między wszystkimi stołami. Zadane przez trenera ćwiczenie jednocześnie jest rozgrywane na wielu stołach. Na stole nr. 1 grają najlepsi zawodnicy, na ostatnim najsłabsi. Zadane ćwiczenia są rozgrywane na punkty przez pewną jednostkę czasową. Trener sygnalizuje skończenie się czasu. W tym momencie osoby, które wygrały z przeciwnikiem awansują 1 stół do góry, a te które przegrały spadają 1 stół w dół. W trakcie całego treningu wykonywanych jest wiele schematów treningowych. W trakcie treningu trener daje wskazówki zawodnikom.

Trening rozpoczyna rozgrzewka a kończy streaching. Trening trwa 1,5 godziny.

Trening przeznaczony jest dla graczy średniozaawansowanych oraz zaawansowanych, którzy potrafią utrzymać piłkę w grze.

Zalety treningu

– brak monotonii ćwiczeń cały czas z 1 partnerem

– automatyczny dobór odpowiedniego partnera poprzez rezultaty podczas ćwiczeń

–  zwiększenie konieczności koncentracji na każdej piłce przez wprowadzony system punktowy – warunki zbliżone do meczowych

–  brak konieczności zapisywania się z góry na dłuższy okres czasu – zapisy na konkretne zajęcia

Ilość miejsc ograniczona do 8 osób – decyduje kolejność zgłoszeń.

Trenerka:

Daria Łuczakowska